کوپلینگ لاستیکی و انواع آن

کوپلینگ لاستیکی و انواع آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | ﺳﻪشنبه 19 تير 1403 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

کوپلینگ لاستیکی قطعه ای لاستیکی می باشد که در بخش های مختلف از صنایع استفاده می شود. برای انتقال نیرو از یک شفت به شفت دیگر از کوپلینگ ها استفاده می شود. کوپلینگ لاستیکی می تواند گشتاور را انتقال دهد و در زمان هایی که انتقال نیرو همراه با ضربات یا توقف ناگهانی است، استفاده شود. استفاده از کوپلینگ لاستیکی به منظور جذب ارتعاشات و ناهماهنگی ها است. این کوپلینگ می تواند ضربات آنی و ارتعاش را بگیرد و کوپلینگ لاستیکی در ماشین آلات مختلف برای ضربه گیری استفاده می شود. به طور کلی کوپلینگ ها در انواع کوپلینگ لاستیکی و کوپلینگ صلب تقسیم بندی می شود  که کوپلینگ لاستیکی دارای انعطاف بوده و برای جذب ارتعاشات، ناهماهنگی زاویه ای و ناهماهنی های دیگر از کوپلینگ لاستیکی استفاده می شود. به کوپلینگ لاستیکی ، کوپلینگ انعطاف پذیر هم می گویند. این قطعه ی صنعتی کاربرد بسیار زیادی دارد و اهمیت بالایی برای کارکرد تجهیزات دارد. از کوپلینگ لاستیکی برای جبران ناهمراستایی و کاهش بار های شوک استفاده می شود. استفاده از کوپلینگ لاستیکی موجب حفاظت در مقابل اضافه بار می شود.

کوپلینگ لاستیکی

تولید کوپلینگ لاستیکی در تنوع بالا انجام می گیرد که این کوپلینگ ها دارای تفاوت هایی با هم هستند. برای خرید کوپلینگ لاستیکی باید مناسب ترین نوع آن را با توجه به استفاده ای که دارید ، انتخاب کنید. شرکت کیهان افزار زاگرس یکی از معتبرترین مراکز فروش کوپلینگ لاستیکی است که انواع کوپلیگ های منعطف و صلب را ارائه می نماید. برای دریافت مشاوره برای خرید کوپلینگ لاستیکی مانند کوپلینگ نورمکس با همکاران ما تماس حاصل فرمایید. این مجموعه انواع کوپلینگ های با کیفیت را با مناسب ترین قیمت ارائه می کند و شما می توانید تنوع بالایی از کوپلینگ ها را از این مجموعه خریداری کنید.

انواع کوپلینگ لاستیکی

 کوپلینگ های انعطاف پذیر در انواع مختلف تقسیم بندی می شوند که با توجه به استفاده ای که از کوپلینگ لاستیکی داریم می توان نوع مناسب آن را انتخاب کرد. کوپلینگ های لاستیکی عبارتند از :

  • کوپلینگ‌های ستاره ‌ای
  • کوپلینگ‌های روتکس
  • کوپلینگ‌های میل پینی
  • کوپلینگ نورمکس
  • کوپلینگ‌های تایری
  • کوپلینگ‌های بیپکس
  • کوپلینگ‌های اولدهام
  • کوپلینگ‌های انکودری
  • کوپلینگ‌های n-eupex

کاربرد کوپلینگ لاستیکی

کوپلینگ لاستیکی در صنایع مختلف از جمله صایع خودروسازی ، لاستیک سازی، مواد غذایی، پتروشیمی ، فولاد، هوافضا و... به کار می رود. استفاده از کوپلینگ لاستیکی برای انتقال نیرو در انواع دستگاه ها و تجهیزات می باشد. زمانی که دو قطعه دارای لرزش هستند و می خواهیم آن را به هم متصل کنیم ، کوپلینگ لاستیکی کاربرد دارد. در چنین مواقعی کوپلینگ های صلب به دلیل سخت بودن کاربرد ندارند و تنها زمانی که شفت ها همراستا باشند و ضربه نداشته باشند از کوپلینگ صلب استفاده می شود اما از کوپلینگ لاستیکی می توان در چنین مواردی استفاده نمود و ضربات وارده را دفع نمود. با استفاده از خرید کوپلینگ لاستیکی با کیفیت می توانید مدت ها از آن استفاده نمایید و این کوپلینگ کارایی لازم را داشته و در هزینه های استهلاک و عایق بندی صرفه جویی خواهد شد. برای اتصالات میان شفت ها از کوپلینگ نورمکس می توان بهره برد و در راه آهن استفاده ی زیادی از کوپلینگ لاستیکی را مشاهده می کنیم. کوپلینگ لاستیکی موجب کوپله می شود و می تواند گشتاور را از یک شفت به شفت دیگر انتقال دهد. کوپلینگ لاستیکی همانند فیوز در سیستم است یعنی زمانی که گشتاور از حد مجاز بالاتر رود، شکسته می شود تا از آسیب به سیستم جلوگیری کند. از دیگر کاربرد های کوپلینگ لاستیکی ، جبران ناهمراستایی میان شفت ها است. زمانی که در یک سیستم ناهمراستایی میان شفت ها وجود دارد از کوپلینگ انعطاف پذیر استفاده می شود. البته میزان ناهمراستایی باید به میزان استاندارد  باشد. همچنین از کاربرد های دیگر کوپلینگ لاستیکی می توان به انتقال بار های شوک از شفتی به شفت دیگر اشاره کرد. با استفاده از کوپلینگ نورمکس می توان بار های شوک میان شفت ها را کاهش داد. 

کوپلینگ لاستیکی

فروش کوپلینگ لاستیکی با کیفیت و مقاوم توسط مرکز کیهان افزار زاگرس ارائه می گردد. این مجموعه بهترین قیمت کوپلینگ لاستیکی را ارائه می نماید و برای خرید کوپلینگ لاستیکی می توانید به صورت اینترنتی خریدتان را انجام دهید.

جنس کوپلینگ لاستیکی

کوپلینگ های لاستیکی همچون کوپلینگ نورمکس از جنس های مختلف ساخته شده اند و هر یک از این جنس ها می تواند برای مواردی بسیار کاربردی باشند. د ر انتخاب و خرید کوپلینگ لاستیکی باید به جنس آن توجه داشته باشید. در ادامه به انواع جنس کوپلینگ لاستیکی اشاره می کنیم.

متریال NR: یکی از متریالی است که در تولید کوپلینگ لاستیکی از آن استفاده می شود و از این نوع کوپلینگ لاستیکی برای شدت ضربه و لرزش زیاد استفاده می شود. این نوع متریال به مواد شیمیایی حساس است.

متریال NBR: نیتریل بوتادین رابر از متریالی است که در ساخت برخی از کوپلینگ لاستیکی به کار می رود. کوپلینگ لاستیکی ضد روغن بوده و در استفاده برای پمپ های روغنی کاربرد دارد.

متریال CR: از متریال مورد استفاده در ساخت کوپلینگ لاستیکی ، کلروپرن با نئوپرن است که دارای خواص ضد عایق و ضربه گیر است. این نوع متریال عایق حرارتی و شیمیایی است. این نوع کوپلینگ ها دارای قیمت بالاتری هستند و در برخی از مصارف کاربرد دارند.

متریال HNBR: کوپلینگ لاستیکی که از این متریال ساخته می شود ، خاصیت ضد روغن دارد و برای مواردی که حرارت بالاست از این نوع کوپلینگ استفاده می شود.

متریال EPDM: این نوع متریال مقاومت بالایی در مقابل اسید داشته و می تواند برای مواردی بسیار کاربردی واقع شود.

کوپلینگ لاستیکی

خرید کوپلینگ نورمکس با قیمت مناسب  

کوپلینگ نورمکس یکی از انواع کوپلینگ های انعطاف پذیر است. کوپلینگ نورمکس نیازی به روغن کاری نداشته و به منظور انتقال توان احتراق داخلی از آن استفاده می شود. برای انواع الکتروموتور ها می توان از کوپلینگ نورمکس استفاده نمود. همچنین برای پمپ گیربکس صنعتی استفاده از کوپلینگ نورمکس رایج است. همین طور برای دمنده ها، میکسر ها، نوار نقاله ، کمپرسور ها و... از کوپلینگ نورمکس استفاده می شود. کوپلینگ نورمکس از دو هاب و رینگ ساخته شده است و با استفاده از آن می توان ناهماهنگی های شفت را جبران نمود. این نوع کوپلینک لاستیکی می تواند در محیط های آلوده به روغن ، خاک، گریس ، حلال ها شیمیایی و... کار کند. استفاده از کوپلینگ لاستیکی برای جذب ضربه و کاهش ارتعاشات می باشد و این کوپلینگ را می توانید در سایز های مختلف تهیه کنید. برای خرید کوپلینگ لاستیکی با قیمت مناسب می توانید از طریق سایت کیهان افزار زاگرس ، خرید کوپلینگ لاستیکی را با قیمت مناسب انجام دهید. این مجموعه فروش کوپلینگ لاستیکی و انواع کوپلینگ ها را در نوع مرغوب ارائه می دهد و شما به هر نوع کوپلینگی که نیاز داشته باشید از طریق این مجموعه می توانید تهیه نمایید. شرکت کیهان افزار زاگرس مجموعه ی تخصصی در زمینه ی فروش کوپلینگ است که توانسته محصولات متنوعی را به دست مصرف کنندگان برساند. با مراجعه به سایت این مجموعه می توانید خریدتان را به صورت غیر حضوری انجام دهید. خرید کوپلینگ لاستیکی به صورت اینترنتی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید از سراسر کشور خریدتان را انجام دهید.

شرکت کیهان افزار زاگرس در خدمت شماست تا بتواند انواع کوپلینگ های مورد نیاز صنایع مختلف را تامین نماید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در این مجموعه تماس بگیرید و مشاوره دریافت نمایید.

 

کمپرسورنایلون حبابدارنایلون شیرینگماشین آلات راهسازیلوازم یدکی بسترنلاستیکفروش اقساطی خودروپوکه معدنیپوستر دیواریکاغذ دیواریپوشاک12345678910