طرح توجیهی برای کسب و کار های مختلف

طرح توجیهی برای کسب و کار های مختلف

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 19 آذر 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

طرح توجیهی گزارش جامع اقتصادی از روند اجرای یک فعالیت می باشد. در طرح توجیهی مراحل مختلف این فعالیت تشریح شده است. این اطلاعات شامل امکان سنجی پروژه ، مقبولیت پروژه در بازار هدف ، سرمایه گذاری ، سوددهی و... می باشد. با استفاده از طرح توجیهی می توانید پروژه ی خود را به صورت مطمئن عملی سازید. طرح توجیهی به عنوان یک گزارش آماری بسیار مهم است به طوری که برای جذب سرمایه گذار و دریافت تسهیلات نیاز است که این گزارش را به سازمان های مربوطه ارائه دهید.  امکان سنجی اولیه بازار، سرمایه گذاری ، قیمت محصول یا خدمات، نیروی کار و تجهیزات مورد نیاز و موارد دیگر از جمله مواردی است که در نگارش طرح توجیهی در نظر گرفته می شود. در گزارش طرح توجیهی زمان بازگشت سرمایه و سوددهی مشخص می شود. بنابراین شما می توانید با استفاده از طرح توجیهی مسیر را مشخص کنید و برای شروع پروژه تصمیم گیری کنید. همچنین مراحل راه اندازی کسب و کار در طرح توجیهی در نظر گرفته می شود.

طرح توجیهی

قیمت طرح توجیهی کسب و کار

شما برای انواع فعالیت های بزرگ و کوچک اقتصادی می توانید از طرح توجیهی بهره ببرید. قیمت طرح توجیهی برای هر یک از پروژه ها به شکل مختلف محاسبه می شود زیرا هر یک دارای ظرفیت های اقتصادی و کار مختلف می باشند. در قیمت طرح توجیهی، مواردی همچون تعداد سرمایه گذاران، ظرفیت پروژه، روش های سرمایه گذاری و... موثر می باشند. به طور کلی با صرف اندک هزینه بای تدوین طرح توجیهی ، می توانید سرمایه گذاری خود را تضمین کنید و ریسک آن را به حداقل برسانید. امروزه بسیاری از افراد برای راه اندازی کسب و کار خود از طرح توجیهی استفاده می کنند همچنین کسب و کار های فعال نیز برای ادامه ی روند کاری و یا انجام پروژه ای جدید از طرح توجیهی استفاده می کنند. بنابراین می توان گفت طرح توجیهی از قیمت مصوبی برخوردار نمی باشد. مجموعه هایی مانند مجموعۀ مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) هستند که قیمت های بسیار مناسبی را برای نگرش طرح توجیهی در نظر می گیرند.

مزایای استفاده از طرح توجیهی کارآمد

گزارش طرح توجیهی برای اهداف و کسب و کار های مختلف ،متفاوت از هم هستند و نمی توان از داده هایی که رایگان در اینترنت وجود دارد استفاده کرد. حتی در یک کسب و کار نیز با توجه به شرایط صاحبین کسب و کار ، طرح توجیهی ها متفاوت است. به همین جهت توصیه می شود که در تهیه ی طرح توجیهی دقت داشت باشید و حتما از مجموعه های تخصصی این گزارش را تهیه کنید تا بتوانید به اطلاعات دقیق دست پیدا کنید.

طرح توجیهی

یکی از مهم ترین مزایای طرح توجیهی کارآمد ، استفاده از این گزارش برای توجیه موسسات مالی و سرمایه گذاران و بانک ها و... می باشد. گزارش طرح توجیهی باید تمام جوانب را بسنجد و اطلاعات کاملی را از مراحل مختلف سرمایه گذاری ارائه دهد. طرح توجیهی مشخص می کند که بازار هدف خدمات یا محصولات شما به چه صورت می باشد و ایا در میان رقبا می توانید به سود مورد نظر برسید  یا خیر. افرادی که می خواهد فعالیتی را شروع کنند با استفاده از طرح توجیهی می توانند با مشاهده ی تمام اطلاعات ، تصمیم به شروع پروژه و یا عدم اجرای آن نمایند به همین دلیل با استفاده از طرح توجیهی از هدر رفت سرمایه جلوگیری می شود. افراد برای شروع کسب و کار ، سال ها زمان خود را اختصاص می دهند و در صورتی که این پروژه با موفقیت روبرو نشود ، زمان در کنار سرمایه به هدر خواهد رفت. به همین جهت ضروریت استفاده از طرح توجیهی آشکار است.  

اجرای طرح توجیهی با مناسب ترین قیمت

اجرای طرح توجیهی در صورتی که توسط تیم متخصص و با دانش انجام شود ، می تواند گزارش کارامد و جامعی باشد به همین دلیل به همین دلیل انتخاب مجموعه ی تدوین طرح توجیهی بسیار مهم است و باید به آن دقت داشته باشید. با توجه به اطلاعات افراد درباره ی طرح توجیهی و استفاده ی بسیار از آن ، موسسات زیادی در این حوزه فعالیت دارند و انواع طرح توجیهی ها را ارائه می کنند. کیفیت کاری از تفاوت های میان این موسسات است. یکی از مراکز با سابقه که تا به حال طرح های موفقیت آمیز بسیار زیادی را ارائه نموده است ، مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) است. این مجموعه متشکل از مهندسین، مشاورین و فعالان اقتصادی است که هم تجربه و دانش کافی برای تدوین طرح توجیهی را دارند. این مجموعه سعی داشته تا کمترین هزینه را برای ارائه ی طرح توجیهی در نظر بگیرد. برای موفقیت و پیروزی در پروژه های اقتصادی نیاز است که اطلاعات جامعی را داشته باشید. در طرح توجیهی از تکنیک هایی برای تدوین این گزارش استفاده شده است تا بتوانند پروژه های سود آور را شروع کنند زیرا در همان ابتدا مشخص می شود که ایا پروژه ی مورد نظر سود آور است یا خیر. همان طور که می دانید افراد برای شروع سرمایه گذاری سرمایه را به این کار اختصاص می دهند و یکی از مهم ترین موارد برای اجرای پروژه این است که سرمایه اولیه حفظ شود و از دست نرود و در ادامه سودسازی صورت گیرد. به همین دلیل با استفاده از طرح توجیهی از بازگشت سرمایه استرس نخواهید داشت.

هزینه طرح توجیهی با توجه به موارد زیادی مانند نوع سرمایه گذاری، میزان اعتبارات لازم برای راه اندازی، تعداد سرمایه گذاران و موارد دیگر در نظر گرفته می شود و به همین دلیل قیمت طرح توجیهی برای هر پروژه متفاوت از سایر پروژه ها خواهد بود. قیمت تقریبی پروژه در ابتدا به مشتریان اعلام می گردد.

سرفصل های طرح توجیهی

طرح توجیهی  شامل سرفصل های مختلف است که هر یک از این موارد برای اطلاع کلی از پروژه نیاز است. از مهم ترین سر فصل ها در طرح توجیهی می توان به مقدمه، معرفی طرح، معرفی کارفرما، مشخص کردن روش سرمایه گذاری، تعداد سهامدارن، ارزش هر محصول، فرایند تولید و دوره بازگشت سرمایه و سوددهی اشاره نمود. هر یک از این بخش ها نیاز به جمع آوری پردازش اطلاعات دارد و باید توسط تیمی متشکل از فعالان اقتصادی و افراد با دانش و تخصص در این زمینه نگارش و تدوین شود.

طرح توجیهی

انواع طرح توجیهی کسب و کار

شما در هر زمینه ای که فعالیت داشته باشید می توانید از طرح توجیهی استفاده کنید. در واقع هیچ محدویتی برای استفاده از طرح توجیهی  وجود ندارد. بنابراین ریسک های موجود در مسیر پروژه ی مورد نظر با توجه به موقعیت طرح، تولید و عرضه، سرمایه گذاری ، تبلیغات و... مورد  بررسی قرار می گیرد. مجموعه هایی که به تولید یا ارائه ی خدمات نو می پردازند، بیشترین متقاضیان طرح توجیهی هستند تا بتوانند آینده ی بازار کار خود را مشخص کنند. انواع طرح توجیهی متفاوت از هم هستند به طور مثال طرح توجیهی می تواند برای پرورش گیاهان ، پرورش دام ، راه اندازی مجموعه تفریحی، تولیدات چرم، تولید عرقیجات و... باشد. بنابراین برای هر نوع فعالیت می توان از طرح توجیهی کمک گرفت.  

مجموعۀ مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) از مراکز معتبری است که سال ها در زمینه ی نگارش طرح توجیهی فعالیت داشته و قادر به تدوین انواع طرح توجیهی مورد نظر شما می باشد. این مجموعه انواع طرح توجیهی اقتصادی و جامع را ارائه می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در این مجموعه تماس حاصل فرمایید.  

https://matsa.co/

کمپرسورنایلون حبابدارنایلون شیرینگماشین آلات راهسازیلوازم یدکی بسترنلاستیکفروش اقساطی خودروپوکه معدنیپوستر دیواریکاغذ دیواریپوشاک12345678910